Natuurstichting Kadans, homepage
Natuurstichting Kadans, homepage

KadansFlits

augustus 2016: Zonnebloemen
Zonnebloemen De leerlingen van de Tandem (groep 1 t/m 4) hebben in april de zonnebloemen gezaaid. In juli kwamen de bloemen. Deze bloemen zorgen voor nectar, waar de bijen honing van maken. En bij Kadans is dat maar een meter of tien vliegen voor de honingbijen. De imker zal daar blij mee zijn. Over een maandje zijn er de zaden, de zonnebloempitten. De vogels zullen er van smullen, ook al zijn ze nog niet rijp. Ook de muizen zullen zich te goed doen aan deze pitten.

augustus 2016: Hulp van bewoners van AZC Grave

Hulp van bewoners van AZC Grave

Sinds ruim een maand helpen een paar bewoners van het AZC uit Grave als vrijwilliger bij de werkzaamheden van Kadans. Onkruid wieden, helpen bij de renovatie van het oude kippenhok, bij alle voorkomende werkzaamheden zijn ze een welkome hulp.

Welkom op de website van
Natuur Stichting Kadans

Luchtfoto Kadans naast Molenwiel te Nederasselt

Natuurgebied Kadans gelegen naast de Molenwiel te Nederasselt.

De ingang van Natuurgebied Kadans vindt u aan de Hollestraat 42 te Nederasselt. In dit gebied wordt regelmatig gewerkt door vrijwilligers. Het gebied is eigendom van gemeente Heumen en wordt beheerd door Natuur Stichting Kadans.

Van de werkdagen vindt u verslagen en foto's in rubriek Terugblik.

Naast het gebied van Kadans ziet u de Maasmolen. HIER vindt u een panoramisch uitzicht rond de molen. Bij voldoende wind draait de molen iedere zaterdagmiddag. De molen is dan open voor bezoekers.

info(at)natuurstichtingkadans.nl