Natuurstichting Kadans, homepage
Natuurstichting Kadans, homepage

KadansFlits

januari 2017: Stinzenbos bereid zich voor op het voorjaar
Stinzenbos bereid zich voor op het voorjaar Bij de Maasmolen stond al jarenlang een grote populier, die de molen enigszins in de luwte zette. In overleg met gemeente en molenaars is nu deze windvanger geveld. De takken zijn in de wal rond het terrein bij de molen gelegd en de stam zal t,z.t. in een kachel verdwijnen. De molen kan de wind beter benutten.
januari 2017: Populier bij Maasmolen omgezaagd
Populier bij Maasmolen omgezaagd Bij de Maasmolen stond al jarenlang een grote populier, die de molen enigszins in de luwte zette. In overleg met gemeente en molenaars is nu deze windvanger geveld. De takken zijn in de wal rond het terrein bij de molen gelegd en de stam zal t,z.t. in een kachel verdwijnen. De molen kan de wind beter benutten.
december 2016: Kabouters voor kabouterles
Kabouters voor kabouterles Sinds deze herfst verzorgt Kadans ook kabouterlessen voor kinderen in de leeftijd van groep één en twee van het basisonderwijs. Er is een les voor het voorjaar/zomer en een les voor het najaar/winter. Hiervoor hebben we enkele kabouters nodig. De sinterklaas van vereniging “In Beweging” uit Malden kreeg dat in de gaten en bezorgde een hele krasse kabouter met de naam Bert.

Welkom op de website van
Natuur Stichting Kadans

Luchtfoto Kadans naast Molenwiel te Nederasselt

Natuurgebied Kadans gelegen naast de Molenwiel te Nederasselt.

De ingang van Natuurgebied Kadans vindt u aan de Hollestraat 42 te Nederasselt. In dit gebied wordt regelmatig gewerkt door vrijwilligers. Het gebied is eigendom van gemeente Heumen en wordt beheerd door Natuur Stichting Kadans.

Van de werkdagen vindt u verslagen en foto's in rubriek Terugblik.

Naast het gebied van Kadans ziet u de Maasmolen. HIER vindt u een panoramisch uitzicht rond de molen. Bij voldoende wind draait de molen iedere zaterdagmiddag. De molen is dan open voor bezoekers.

info(at)natuurstichtingkadans.nl