Natuurstichting Kadans, homepage
Natuurstichting Kadans, homepage

KadansFlits

Juli2016: Wandelen in Kadans
2016 07 03 Avondexcursie 2016 Helaas kwamen slechts zeer weinig mensen af op de avondexcursie in juli. De wandelingen met mensen die daar zelf om verzoeken worden wel zeer goed bezocht. Heeft u iets te vieren en zoekt u een bijzondere activiteit? Denk dan eens aan een wandeling in Natuurgebied Kadans in Nederasselt. U kunt een wandeling aanvragen via het contactformulier.

Juni2016: Hondsdrafsnoepje

Hondsdrafsnoepje

Soms krijgt hondsdraf (Liposthenes glechomae) bezoek van een galwesp. Er ontwikkelt zich langzaam maar zeker een groot harig bolletje (gal) dat de afmeting van een kleine knikker heeft (5-15mm).

Hondsdrafsnoepje

In de gal zitten een aantal ronde kamers die omgeven zijn door harde en dunne wanden waarin de wespjes langzaam tot ontwikkeling komen. Volgens de overleveringen werden deze gallen vroeger verzameld in Frankrijk en als snoepjes gegeten, met jonge galwespjes er nog in. Deze gallen komen voor van begin mei tot half september.

Welkom op de website van
Natuur Stichting Kadans

Luchtfoto Kadans naast Molenwiel te Nederasselt

Natuurgebied Kadans gelegen naast de Molenwiel te Nederasselt.

De ingang van Natuurgebied Kadans vindt u aan de Hollestraat 42 te Nederasselt. In dit gebied wordt regelmatig gewerkt door vrijwilligers. Het gebied is eigendom van gemeente Heumen en wordt beheerd door Natuur Stichting Kadans.

Van de werkdagen vindt u verslagen en foto's in rubriek Terugblik.

Naast het gebied van Kadans ziet u de Maasmolen. HIER vindt u een panoramisch uitzicht rond de molen. Bij voldoende wind draait de molen iedere zaterdagmiddag. De molen is dan open voor bezoekers.

info(at)natuurstichtingkadans.nl